Voorbereiding op een nieuw avontuur...

11 maart 2020 - Lommel, België

Het is mijn bedoeling met collega Pim Schnitker in 2021de Pamir Highway te gaan fietsen. Gewoon omdat het leuk en mooi schijnt te zijn. Pim is al een doorwinterde fietser die al zo'n 42000 km in de america's achter de rug heeft. Ik ben een mountainbiker die zelden lange tours fietst en voornamelijk technisch en downhill rijd. Voor mij een uitdaging dus, aan de hand van de meester.

In februari 2020 werd ik eigenaar van een tweedehands hemelsblauwe santos 4.29 met een (oude) rohloffnaaf(mp) die als mijn reisgezel zou gaan dienen, de ideale reismountainbike. Zeker met stalen voorvork en reiswielen. Ik doopte hem met de naam M41, naar de wegaanduiding van de Pamir highway. Nu kan ik ruim op tijd de fiets naar mijn eigen smaak gaan opbouwen.

Als eerste heb ik de banden vervangen voor schwalbe mondial evo's. Daarna spatbordjes(sks) en een tubus classic achterdrager. Als volgende heb ik 2 blackburn dragers besteld voor grotere flessen, en een naafdynamo van shutter precision. Het voorwiel moet dus opnieuw ingespaakt worden. Verlichting komt er van supernova e3 voor- en achter.

M41m41M41

Een regenrit naar het werk en een rit rondom lommel zit er inmiddels op, goed samen voor 100 km. Je moet ergens beginnen!

Ik houd jullie op de hoogte van de bouw en training.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade