Een weekje training met Els in eigen land.

4 oktober 2020 - Gent, België

Al reeds in het voorjaar plannen we een weekje vakantie met zijn 2en. We hadden nog geen idee waarheen; vakantie tsjechie ofzo? Hoe meer het op de datum aangaat gooit ook corona weer roet in t eten. Dan vatten we t plan op om op de fiets op vakantie te gaan. Gewoon in belgie. 2 plekken zijn snel gevonden; het verblijf in lennik waar Els altijd naar toe ging voor de shenmaster opleiding en het huisje van Inge aan de kust. Voor 2 andere hebben we gezocht naar aparte overnachtingsplaatsen. Een werd een soort groot wijnvat en de ander een authentiek hotel midden in Gent. De eerste twee dagen zouden  ongeveer 90 km per dag zijn en daarna nog 2 maal n kleine 50 km. In Lennik en aan de kust hadden we een rustdag ingebouwd. Terugkomen zouden we met de trein. Mijn voortassen kwamen op els dr fiets en ik zou met mijn 3 achtertassen rijden. Dit bleek voldoende omdat we geen campeergerei mee hoefden te sjouwen.

De dag van vertrek trokken zich donkere wolken samen maar dat mocht de pret niet drukken! Gewapend met regenkleding(die we na 1 km al aan konden trekken) kozen we de noordwestelijke richting. Lekker lang langs het kanaal richting turnhout en daarna richting Huijbergen(NL). Goed (en droog) geluncht net voor turnhout. Toen hadden we weer energie om verder te trappen. Na nog een uitzichtpunt te hebben gezocht kwamen we in de namiddag aan op de camping in ons (klein maar fijn) wijnvat. n paar boodschapjes voor het avondeten, spullen drogen en relaxen!

Na een goede nacht was t tijd om naar het zuiden te vertrekken. Dwars door Antwerpen en achterom Brussel kwamen we uiteindelijk in Lennik aan. Een warme ontvangst door Inge en Hugo, en een geweldige kamer in oude boerderijstijl. Na een goede douche ergens iets te eten gezocht; dit keer een gewilde frituur (niet echt onze favoriet). Tijd voor een goede nachtrust!

Het rustige ontbijt was heerlijk en biologisch met uitzicht op de directe omgeving vanuit een ruimte van de gastmensen. Na het ontbijt een plaatselijke wandeling naar de fietsenmaker voor een nieuw slot. Bij terugkomst kon els nog wat leren en ik met de drone spelen. Els had voor het diner gereserveerd bij een goed restaurant een dorp verderop. Dus op de fiets en trappen maar. Heerlijk gegeten!

Na weer een heerlijk ontbijt, onze spullen en komoot ingeladen, en op de pedalen. Nu richting het westen naar Gent. Onderweg een vroege tussenstop in Aalst gemaakt op het terras. Later nog n stop langs het kanaal bij vreemde ophaalbruggen... in een plaatselijke kroeg. In Gent was het oude hotel snel gevonden en we zaten helemaal bovenin. Na een douche nog even de stad in, fotos trekken en wat eten bij de thai. s Avonds op de kamer had Els nog een flinke allergische aanval waarvoor we gelukkig niet naar de dokter hoefden.

De volgende dag toch maar voorzichtig op de fiets gesprongen en het ging gelukkig goed met Els. Richting Brugge kwamen er weer donkere wolken opzetten waardoor we net op tijd in een kroeg belandden en het redelijk droog hielden. Na de bui in Bruhhe nog wat rondgehangen en doorgetrapt richting kust; naar Wenduine. Eerst aan het strand een karmeliet gedronken.Toen het appartement, opgezocht; best groot en luxe wel echt Belgisch. De eigenaar kwam later; hij had een afspraak met de verzekering de dag erna. Na installatie zijn we wat gaan eten aan de boulevard.

Na een gezamenlijke lunch de schoenen aangetrokken en naar het noorden gelopen, we hadden kaartjes voor de tentoonstelling van Anton Corbijn in Knokke. Voor het laatste stukje toch maar de tram gepakt; het ging op tijd. Leuke tentoonstelling met veel foto's... Daarna nog wat rondgehangen in Knokke en de tram naar Wenduine genomen. In het appartement gehangen en gegeten.

Laatste dag alweer, wat gaat dat snel! Ontbijt en de boel goed achter gelaten. Met de fiets naar het station van blankenbergen en de fietsen in de trein geladen richting Leuven. Om Leuven gefietst naar Senne. Daar alles in de auto geladen en het avontuur zat er weer op!